מהו כירורג פה ולסת

במרפאת אלדין עובד צוות מומחים ברפואת הפה ורופאי שיניים כלליים בעלי ניסיון רב, המציעים מעטפת שלמה של טיפולי שיניים, החל בטיפולים המשמרים ועד להתערבויות כירורגיות מורכבות. לכן, הפציינטים שלנו יכולים להיות בטוחים שתחת קורת גג אחת יוכלו לקבל מענה לעל צורך שלהם, וזאת עם מיטב הציוד והמכשור בענף ועם שירות אדיב באווירה נעימה. אצלנו לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר עבור המטופל החל מהשיחה הראשונה עם נציגי המרפאה ועד לסיום התהליך לשביעות רצונו המלאה. כאמור, על הצוות שלנו נמנים גם רופאי פה ולסת מומלצים ומנוסים ובהם יעסוק המאמר הבא.

למידע נוסף לחצו כאן

מיהו מומחה פה ולסת

רופא מומחה פה ולסת הוא מי שסיים את לימודי רפואת השיניים במוסד אקדמי מוכר, ועמד בכל דרישות משרד הבריאות. לאחר מכן המשיך להתמחות של חמש שנים, אותה ביצע בעבודה בבתי חולים מאושרים מטעם המועצה המדעית לרפואת שיניים. חמש השנים מחולקות לשלוש וחצי שנות התנסות והתמחות ביחידת כירורגיה פה ולסת, חצי שנה במחלקת כירורגיה אורתופדית או כללית, שלושה חודשית במחלקת פתולוגיה אוראלית או אחרת, ושלושה חודשי עבודה במחלקת טיפול נמרץ והרדמה.

מלבד ההתנסות המעשית, על רופא השיניים לבצע שורה של ניתוחים בתחומי התמחותו ולעבור בחינות בכתב ובעל פה, הבודקות את הידע שלו בניתוחים ובמצבים שונים הקשורים לכירורגיית פה ולסת. רק עם תום תקופת ההתמחות הנמשכת כאמור חמש שנים, ולאחר שעבר את המבחנים בכתב ובעל פה, מתקבל תואר מומחה לכירורגיה פה ולסת, הניתן על ידי ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל.

רופא מומחה פה ולסת

במה עוסק מומחה פה ולסת

מומחי פה ולסת עשויים לעסוק בשורה ארוכה של טיפולים, התערבויות וניתוחים. כך למשל, הם מבצעים ניתוחים בחלל הפה הכוללים עקירות מורכבות, הסרה של שיניים כלואות, השתלות עצם, תותבות על שתלים דנטליים, ניתוחים טרום שיקומיים וכדומה. כמו כן, בהתאם למומחיותם ועיסוקם הם עשויים לבצע תיקוני עיוות של הפנים, תיקון של שפה שסועה, תיקון אסיטמטריה בפנים, טיפול בפנים עקב טראומות, טיפול בזיהומים של הפנים והצוואר, טיפול במחלות של בלוטות הרוק, ועוד הרשימה ארוכה. יחד עם זאת, ראוי לציין כי במרפאה נעשים בעיקר ניתוחי חלל הפה כגון עקירות, הכנסות לשתלים, הסרה של שיניים כלואות וכדומה, ואילו ניתוחים יותר מורכבים כגון שחזורי פנים ותיקון עיוותים מבוצעים במסגרת היחידות והמחלקות של בתי החולים.

 

מדוע רופאי פה ולסת מומלצים?

חשוב לציין כי גם רופאי שיניים כלליים יכולים לבצע שורה ארוכה של טיפולים בחלל הפה, כולל עקירות יחסית מורכבות, שתלים, הכנה לתותבות וכדומה. יחד עם זאת, רופא פה ולסת מומלץ יותר עקב המומחיות הרבה, הניסיון והידע המעמיק שלו בהתערבויות כירורגיות. יש סיכוי יותר טוב שמומחה כזה יידע לתת מענה למצבים מורכבים, בין אם מדובר במצבו הבריאותי הכללי של המטופל, במצב הפה שלו המצריך ההיערכות מיוחדת, ובין אם מדובר במצב מורכב המתרחש במהלך ההתערבות הרפואית. התהליך שמבצע כירורג שיניים מומלץ זהה לזה שמבצע רופא שיניים כללי, אך ההבדל ניכר בידע, בניסיון ובמיומנות הגבוהה המשפרת את הסיכוי למתן מענה מיטבי.

 

לפרטים נוספים וקביעת פגישה

לאור האמור לעיל, כדאי לתת עדיפות למרפאות שיניים בהן עובד מומחה כירורגיה פה ולסת, המהווה חלק אינטגראלי מהצוות. המומחה יידע לתת מענה למצבים יותר מורכבים ולטיפולים המצריכים בקיאות גבוהה, וזאת לצד רופאי שיניים כלליים מצוינים שמשלימים את המעטפת.

זה בדיוק מה שאנו במרפאת אלדין נותנים לכם. לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה במרפאה, הנכם מוזמנים לפנות אל מרפאתנו בטלפון 04-6999788.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *