מומחה פה ולסת – מה צריך לדעת?

מומחה פה ולסת לא בוחרים סתם כך. ישנם כמה דברים שחשוב לכולנו לקחת בחשבון.

כשמדברים על מומחה פה ולסת, אני רוצה לשתף אתכם במשהו:
לא פעם, כשאני נתקל באנשים ששואלים על מושגים כמו: "כירורג פה ולסת", "רופא מומחה לכירורגיית פה" וכדומה, אני מזהה אצלם רתיעה, פחד, מבט מודאג. כשאני מתחיל להסביר על הנושא, אני מגלה שהמילה "כירורגיה" מאוד מרתיעה אותם. כשאני מנסה להבין את הסיבה לכך, הם מתארים בפניי תחושה של ניתוח מסובך. בחלק מהמקרים יש אפילו בהלה.
אין סיבה לכך.

 

מה מייחד טיפול פה ולסת כירורגי?
אם נבחר טיפול רפואי כלשהו, זה די ברור שהיינו רוצים לראות לצד תיאור הטיפול את הפרטים על אודותיו של הרופא שמטפל בנו. ליתר דיוק, היינו רוצים לראות לצד שמו את המושג "רופא מומחה". זה נכון לגבי כל רופא. אנחנו פשוט רוצים לדעת שהטיפול שאנחנו נעבור יתבצע תחת ידיו של הרופא הטוב ביותר שיש בתחומו, לדעת שהגוף שלנו נמצא בידיים הכי מקצועיות והכי מנוסות.

כשמדובר על תחום רפואת השיניים, נושא הכירורגיה של הפה והלסת הוא בדיוק אחד הנושאים המורכבים הדורשים מומחיות טיפולית. מבחינת המטופל, רופא השיניים מיידע אותו כי לאחר אבחון שביצע, סוג הטיפול הדרוש לו מחייב הליך מורכב יותר המצריך התערבות של מומחה.

אין הדבר אומר שיש לכם בעיה חמורה!

מה שכן, הטיפול דורש התערבות של רופא מומחה המצוי בדברים הקטנים, המורכבים וההיקפיים ביותר השייכים לנושא פה ולסת. מומחה פה ולסת הוא אדם מנוסה בתחומו, אשר נתקל בסיטואציות מורכבות יותר וספציפיות יותר הקשורות לרפואת הפה. זהו התחום שבו הוא מיומן.

 

במה הוא מתמחה?
לכירורג פה ולסת יש את ההסמכה לבצע את אפשרויות הטיפול היותר מתקדמות בתחום. הוא יודע לבצע ניתוחי לסתות, שתלים זיגומטיים, הרמת סינוסים ועקירת שיני בינה כלואות בחלל הפה. כמו ששמתם לב, אלו טיפולים כירורגיים, נקודתיים, הדורשים התמחות והתמקצעות בנושאים מאוד ספציפיים. רופא מומחה נחשף ומכיר סיטואציות כאלו מניסיונו, ולכן הוא גם יודע היטב כיצד לגשת את הבעיה וכיצד לטפל בה.

אין פירוש הדבר שרופא השיניים המקורי שאליו ניגשתם אינו מקצועי מספיק, או חלילה אינו מיומן בעבודתו. רופא מומחה לפה ולסת פשוט מוגדר כאחראי לטיפולים והליכים מוגדרים שאליהם הוא הוסמך. טיפולים סטנדרטיים בהחלט ניתנים לביצוע ברמה מקצועית ע"י רופא שיניים מוסמך, אולם המקרים המורכבים ביותר (ושוב ארגיע, לא מדובר בסכנה לבריאותכם אלא במצב רגיש ומורכב) יחייבו את התערבות כירורג פה ולסת.

 

עדיין מרגישים ספקות? אני איתכם בכל שאלה.
צרו קשר איתי או עם צוות המומחים שלי בכל ספק או התלבטות. המחויבות שלי היא השקט שלכם!

אתם יותר ממוזמנים לשתף, להתייעץ בכל שאלה והתלבטות ללחוץ כאן .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *