כאב אחרי עקירה כירורגית – המדריך המלא

אנשים רבים חשים כאב אחרי עקירה כירורגית של שיני בינה הכלואות בתוך החניכיים. חשוב לדעת כי הכאב הוא המנגנון של הגוף לאותת על מגוון סיבוכים שונים שיכולים להתחולל, אשר יכולים לגרום גם מגוון של תופעות לוואי כתוצאה מן העקירה – תפרים שנפתחו, דימום בחניכיים, נפיחות בפנים ועוד. אם אתם לקראת עקירה או מיד לאחריה, כדאי לדעת איזה סוגים של כאבים אחרי עקירה כירורגית הם סבירים, וצפויים לחלוף באופן טבעי, ואילו מחייבים התייחסות מיוחדת.

למידע נוסף לחצו כאן

הוראות לאחר עקירה כירורגית – 

לאחר העקירה יש לעקוב אחר הנחיות הרופא ולהקפיד על הכללים הבאים לאחר העקירה:

כאבים לאחר עקירה כירורגית

לאחר עקירת כירורגית לרוב תחושו כאבים המלווים בנפיחות של האזור. לרוב לאחר עקירה תוכלו לחזור לפעילות שגרתית, תוך תחושת כאב מקומי באזור העקירה, אשר ניתן לטפל בו באמצעות נטילת משככי כאבים ללא מרשם, שיחלוף באופן הדרגתי כשבוע לאחר מכן. במידה שלאחר עקירה כירורגית כאבים הם אקוטיים, חריגים ולא חולפים יש לפנות לרופא.

האם יורד דם אחרי עקירה?

ביממה הראשונה יתכן דימום אחרי עקירה כירורגית. אם מדובר ברוק דמי יש לשתות מים קרים. אם מדובר בדימום כבד יותר יש להספיג אותו באמצעות פד גזה נקי באמצעות הנחתו על האזור המדמם. ניתן להניח גם שקית תה שיכולה לסייע בהפסקת הדימום. יש להמתין כ-20-30 דקות. במידה והדימום לא פוסק יש לפנות לרופא.

כאב אחרי עקירה כירורגית

איך מורידים נפיחות בפנים אחרי עקירה? 

ההמלצה לצורך הורדת נפיחות בפנים לאחר עקירה היא הנחת תחבושות קרות או קרח עטוף בבד על האזור. יש להקפיד להניח את הקרח לכמה דקות לכל היותר, על מנת לא לגרום לכוויית קור. הנחת קומפרסים על האזור יסייעו בהפחתת הנפיחות והכאב.

תופעות לוואי אחרי עקירה כירורגית 

נפיחות לאחר עקירה כירורגית היא תופעה טבעית לאחר ההליך, לרוב אינה מצביעה על זיהום, והיא צפויה לחלוף לבד כעבור שבוע ימים. תופעה שכיחה נוספת היא שטפי דם מקומיים באזור העקירה, אשר אינם מהווים סכנה. כאבים באכילה ובפתיחת הפה גם הם שכיחים למדי. הופעת כאב לאחר שחולפת השפעת ההרדמה המקומית אינה מהווה בהכרח סימן לסיבוכים. ימים לאחר העקירה יתכן ותחושו כאבים וחוסר נוחות באזור הניתוח. לכאבים אלה מומלץ ליטול תרופות משככות כאבים.

לעקירה כירורגית ישנן גם תופעות לוואי כתוצאה מסיבוכים שעלולים להתרחש כגון:

חשוב מאוד – אם אתם חשים כאבים עזים, דימום ו/או נפיחות חריגים – יש לפנות לרופא.

מתעניינים בעקירה כירורגית? הכירו את אלאדין קליניקס – 

ד"ר מונהא עלא אלדין הוא מומחה בכיר בתחום כירורגיית פה, פנים ולסת, מטפל בכירורגיה ובהשתלות דנטליות, אסתטיקה, השתלות עצם, עקירות כירורגיות ועקירות שיניים כלואות. במרפאה תמצאו מגוון טיפולי שיניים ברמה הגבוהה ביותר, ללא פשרה על איכות הטיפול ועל הליווי והתמיכה מתחילת התהליך ועד לסיומו בהצלחה!

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *